I början av sommaren öppnar BABOR sin första Flagship store i Stockholm. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvm fördelat på två plan; butik på gatuplan och behandlingsdel en trappa ned.

BABORs flagship store kommer att ha en handfull behandlingsrum. Här vill man kunna erbjuda helhetsupplevelser inom ansikts- och kroppsbehandlingar, såväl avancerade och klassiska som quick-fix och behandlingar med apparatur. Butiken ska vara en plats där kunden kan uppleva, känna och dofta på BABOR i sin helhet samt ta del av produktsortiment och behandlingar.

– Vi ser en stor möjlighet att kunna utveckla vårt koncept ytterligare genom moderna kundupplevelser, digital inspiration och exceptionell service. Framförallt vill vi skapa en mötesplats för hudvårdsintresserade och bygga ett starkt lokalt Community, säger Ewa Goos, CEO på BABOR Sverige AB.

I sortimentet har BABOR idag över 400 olika produkter, fördelat på 13 olika serier inom hudvård och make-up. Behandlingsutbudet består av över 50 olika behandlingar med fokus på upplevelse och resultat.

Korta fakta om BABOR

BABOR är ett tyskt, familjeägt företag som startades redan på 1950-talet. Hudvårdsmärket är idag marknadsledande i Europa och hör till topp-10 i världen. Bland annat finns märket representerat på femstjärniga hotellkedjor som Ritz Carlton, Hilton och Kempinski.

Forskningsteamet i Tyskland består av dermatologer, biokemister, molekylärbiologer, fysiker och experter. På den svenska marknaden har BABOR funnits som dotterbolag sedan 2014.