Skönhetskur – lockande premie val 2010?

Först var det postorderföretagen, nu är det bilhandlare. Det blir allt vanligare att skönhetskurer används som lockande premie när man köper ett företags tjänster.

Vid flera tillfällen har jag sett att postorderföretag som exempelvis Ellos, lockat med ett presentkort på en spa- eller skönhetsbehandling när man handlar över en viss summa. Nu verkar trenden också ha spritt sig till bilhandlarna.

Idag i tidningen såg jag en annons för Upplands Motor (för andra gången, första gången var för ett par veckor sedan då de hade en helsida) där erbjudandet lyder som följer: medan bilen är på service bjuds bilägaren på en 40-minuters aromamassage alternativt en ”quick-fix” av ansikte eller fötter. Dock följs inte behandlingen av juice eller grönt te utan kaffe :-).

Som spaanhängare blir jag förstås lycklig! Det är också intressant att olika företag bedömer just spa- och skönhetsbehandlingar som det mest lockande de kan ta till i sin jakt på kunder.

Nu väntar vi bara på att de politiska partierna ska erbjuda samma sak: rösta på oss och du får en spahelg som tack!

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Spabanken på sociala medier