Morgon och ny dag! Jag väcktes av målarna som jobbar i trapphuset. De ville veta vilken färg det ska vara på hissen…som om jag visste (jag borde dragit till med något, hihi…”jo serni den ska vara petroleumblå” ;-)).
Apropå färg så visste i alla fall The Body Shop vilka vi ska bära i höst och vinter! Under gårdagens firande av att de funnits 30 år i Sverige, presenterades förutom nya make up-produkter, även ett antal ”gamla godingar” som de kallar originals. Morotskräm, bananschampo, gurk-ansiktsvatten med flera…ja den med bra minne kanske minns dem :-).
Dessutom fick en ny doft se dagens ljus; ”Love etc.” som jag faktiskt gillade riktigt skarpt. Visserligen är jag ingen stor vän av de kommersiella, syntetiska dofterna, men denna är så packad med goda värderingar att jag kan tänka mig att ha lite överseende ;-). De olika doftnoterna (neroli, bergamott, jasmin och liljekonvalj samt sandelträ och mysk med mera…) vilar i en ekologisk alkoholbas (inhandlas genom rättvis handel) vilket lär vara något helt nytt i parfymsammanhang. Materialet är helt återvinningsbart också.
Men så till det jag var mest nyfiken på, och säkert ni också…spaprodukterna! Namnet Spa Wisdom känner vi igen, men nu kommer produkterna i en ny tappning som ska föra ”hemmaspaaren” världen runt. Först ut är Polynesien med exotiska doftanslag av frangipani, lotus, lime och kokos. Därefter (och det här lyckades jag få fram genom envisa frågor till personalen…) går resan till Japan, Afrika och Marocko! Så det finns mycket att se fram emot. Det som finns nu i Spa Wisdom Polynesia-serien är (från vänster till höger i bild):
1, Monoi Body Balm (195 kr/200 ml)
2, Monoi Miracle Oil (175 kr/150 ml)
3, Lotus & Frangipani Flower Bathing Milk (175 kr/250 ml)
4, Lime & Coconut Shower Gel (135 kr/250 ml)
5, Lotus & Frangipani Body Puree (195 kr/250 ml)