Kommentarer till ”spabråket”

Det enda håll det varit tyst från sedan jag la ut blogginlägget ”Spabråket” här nedan är från spahotellet jag berättade om.
Många andra har hört av sig och uttryckt sin förvåning och visat sitt stöd. Tack alla ni som gjort det!

Tyvärr är det få som skrivit kommentarerna på bloggen (det är lite svårt att hitta var man skriver dem, det kan jag medge, man klickar på ordet ”kommentar” precis under inlägget man vill kommentera) utan istället har många messat, ringt och skickat meddelande på facebook eller mail.

Här är några av kommentarerna jag fått:

”Blir helt chockad över marknadspersonen som mejlat dig. Herregud vilken knäppis. De borde vara glada att du inte lämnar ut dem med namn, med tanke på hur de beter sig!”

”Självklart skall man skriva det man tycker. Det är nyttigt både för våra gäster och oss själva. Det är en bra indikation på att man alltid kan bli bättre på det man gör.”

”Trist att läsa att vissa inte accepterar vissa saker.”

” Det måste vara väldigt pinsamt för dem!”

”Helt sjukt!”

”Men hjälp, extremt oproffsigt! Hoppas xxx får söka efter ett nytt jobb när det här kommer fram.”

”Tragiskt oprofessionellt av xxxxx”

”Det är hemskt att representanter för ett ställe du skriver om tror att de har rätt att lägga sig i vad du skriver.”

”Heidi, du är så otroligt bra och inspirerande för vår bransch. Och vi är många som har dig att tacka för mycket. Du hjälper våra kunder att få mer kunskap om vad SPA innebär och vägleda dem i denna djungel. Dessutom är kritik en gåva- visst kan den svida men det är så man utvecklas. Du gör ett suveränt jobb!”

”xxxx kanske ska ägna sig åt att köpa annonser i framtiden, istället?”

”Vilken soppa. Lärdom: man måste vara extremt rak när man förklarar saker för enögt branschfolk. Klantigt av tidningen att stryka utan att prata med dig först.”

”Det är företagen som skall försöka hålla sig väl med recensenten/journalisten, inte tvärtom. Pr/marknadskvinnan verkar vara en novis!”

”Men kära nån.. Stackars denna marknadsmänniska som du fått dessa mail av, hon/han kan ju inte må så bra. Mycket bra, tydligt och sakligt svarat av dig Heidi, föredömligt! Keep it up.”

”Jättekonstigt svar från anläggningen… Läste precis högt för min kollega här som blev lite sur, de är ju inte upp till anläggningen att välja vilka som är bäst i branschen för tillfället…”

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Spabanken på sociala medier