Vid prisutdelningen för World Luxury Spa Awards på Marriott Hotel i Hanoi i helgen, vann Hotel Tylösand kategorierna ”Best Luxury Resort Spa” och ”Best Luxury Business Hotel Spa” i konkurrens med alla andra spa- och konferensanläggningar i norra Europa.
Prestigefylld utmärkelse
World Luxury Spa Awards är en internationell branschorganisation som varje år utser den globala spabranschens bästa aktörer inom 32 olika kategorier. Vinnarna utses av gästerna och räknas som en av de mest prestigefyllda utmärkelserna ett spahotell kan få.
– Att vinna två kategorier i World Luxury Spa Awards som bästa spa- och affärshotell är enormt glädjande – framförallt eftersom det inte bara handlar om Sverige eller Skandinavien utan om hela norra Europa, säger Hotel Tylösands VD Elisabeth Haglund.
Lyckad nysatsning
En starkt bidragande orsak till Hotel Tylösands storslam i World Luxury Spa Awards är förra årets ombyggnad och nyinvigning av The Spa, där Hotel Tylösand i ett slag ritade om den svenska spa-kartan med hotellets ledord ”Be inspired” som riktmärke.
– Vi ville ta The Spa vidare in i framtiden med en uppdaterad syn på ett modernt spa. Nya The Spa präglas av musik, nöjen och energi. Vi kallar det ett ”socialt spa” med skräddarsydd musik, biovisning i poolen och mycket mer.
– Responsen från gästerna har varit överväldigande positiv och för oss är det en bekräftelse på hur viktig avslappningsdelen är – det är ju inte alltid i konferensrummet som de bästa idéerna kläcks. Och att få två priser av den här digniteten känns som ett fantastiskt glädjande bevis på att vi har tänkt rätt, säger en mycket nöjd Elisabeth Haglund.