Lyhördhet för terapeutens behov på Evian Royal Resort

Snuvig som sjutton sitter jag här med mina näsdukar, Bafucin, Sinova Forte – och min brumisateur

Vad är nu det då undrar ni säkert? Ja inte så märkvärdigt som det låter men en bra hjälp när man ska pigga upp sig och inte minst när jag drömmer mig tillbaka till min senaste sparesa till Evian (det är nämligen det jag sitter och skriver om).

En brumisateur är en ansiktsspray, ni vet en sådan där fjäderlätt som sprayar ut ett ångmoln, i detta fall bestående av mineralvatten från Evian! Underbart fräscht och som sagt, en bra hjälp när tankarna ska vandra tillbaka… :-).

I övrigt hade jag några ord till jag ville säga om Evian Royal Resort, som kan vara intressant både för potentiella besökare, terapeuter och spachefer. Jag lät kanske inte så översvallande positiv i mitt förra inlägg om dem men något jag faktiskt var lite imponerad av var deras personalpolicy och lyhördhet för sina anställdas behov…

Till exempel så kom det fram att behandlingsrummens fönster och placering ansågs vara mer till för terapeuternas välmående än kundens (som ju faktiskt ligger ner och blundar). En visuell kontakt med naturen utanför får terapeuten att må bra och göra ett bättre jobb. Det här var på fullaste allvar – och vid närmare eftertanke så självklart, jag menar – tänk att stå hela dagarna i ett litet behandlingsrum utan fönster och behålla energin?! De hade till och med en terapeut som tydligen kommunicerade med träden utanför…hm, ja henne hade jag gärna velat ha en behandling av, men hon gjorde bara reflexologi och jag skulle ju ha en massage.

En annan sak var att varje terapeut hade rätt att byta kund med en kollega om den första kontakten inte kändes bra. Jag har aldrig hört detta förut men det kändes också så rätt – för alla; både för kunden och terapeuten. Klart man inte kan göra ett bra jobb om energierna slår helt fel i första mötet och en behandling under sådana omständigheter har ju faktiskt inte kunden heller någon glädje av.

Så flexibilitet är alltså inte bara en trend för kunderna på spa verkar det som utan något att anamma även för terapeuterna – mår de bra gör de ett bra jobb som kommer kunden till godo i slutänden, alltså blir det en positiv spiral i alla led!

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Spabanken på sociala medier