Hon är utsedd till Årets spachef

Tjusiga Grand Hôtel i Stockholm, pressbild.

I helgen, när familjen var på väg för att se leksakssamlingen i Bergrummet på Skeppsholmen, passerade vi Grand Hôtel. Vi förklarade för äldste sonen att det var Stockholms, ja Sveriges, finaste hotell och han undrade varför. 🙂 Hm, ja…fin adress, bra service, toppklass… Men – jag har ju faktiskt inte checkat in mer än i deras Nordic spa & Fitness och till deras afternoon tea, sovit över har jag inte gjort. Som man sällan gör i sin egen hemstad.

Entrén på Grand Hôtel, foto: Heidi Rovén.

I vilket fall blev jag påmind i tanken om att jag häromdagen fick ett mail med ett pressmeddelande där det framgick att deras spachef Camilla Garcia fått motta priset ”Årets spachef”. Priset delades ut under branscheventet Spadagarna som ordnas av föreningen Svenska Spahotell.

En spachef i framkant

Camilla Garcia, spachef Nordic Spa & Fitness. Pressbild.

Camilla Garcia har arbetat på Grand Hôtel i Stockholm i 16 år. Priset är en otrolig stolthet både för henne själv och teamet, står att läsa i samma pressmeddelande. ”För jag hade aldrig varit den jag är utan mitt team”.

På frågan vad som utmärker en bra spachef svarar hon såhär:

– Att man är väl insatt i alla mål, arbetar aktivt med budgeten och implementerar de röda trådarna i alla led. Jag lägger mycket tid på rekrytering, det är oerhört viktigt för oss att rekrytera rätt och rekrytera kvalitet.

Som mål nämner hon att vara i framkant och att vara en förebild. Svenska Spahotells motivering lyder såhär:

”Camilla är en omtänksam och medmänsklig spachef – med hjärtat på rätt ställe! Hon har en bred allround-kunskap och har stenkoll på branschens senaste trender och nyheter. Som chef är hon ansvarsfull och ser till att driften alltid rullar på i toppklass! Camilla är en modern och mycket omtyckt spachef, med styrkor inom såväl mjuka värden som ekonomiska strategier och affärsutveckling. En riktig inspirationskälla och en värdefull representant för hela spabranschen!”

Mycket tid läggs på produktresearch

– Vi ska ge en 5-stjärnig gästupplevelse i alla led, säger Camilla. Som gäst ska man känna närvaron varje dag, varje minut. Vi lägger otroligt mycket tid, kraft och research på våra produkter. Vi vill vara ensamma och erbjuda våra gäster något unikt. I veckan går vi till exempel ut med att vi kommer börja arbeta med den senaste innovativa ansiktsprodukten.

Är du nyfiken på vilket som är Nordic Spa & Fitness nya hudvårdsmärke, läs nyheten i flödet här intill!

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Spabanken på sociala medier