Pr-strategi! För en tid sedan skickade Dermarome ut ett mail med bara en blå ruta där det stod…ja vad stod det nu, det var inte mycket mer än Coming soon eller något sådant. Det kändes bekant på något sätt men jag fattade ändå inte. Sen nu igår kom ett till mail med ytterligare en blå ruta med en tecknad tjej i som sa ”See you soon and I will tell you more” och så längst ner ”Bliss”. Aha, nu slog det mig – Bliss är ju det där kuliga, flirtiga märket de har ombord på kryssningsskeppen!
Det lustiga är att jag häromdagen när jag letade efter andra papper i mina gömmor hittade just en Bliss-broschyr. Bliss spa är ju ett känt begrepp i USA och om jag inte minns fel gick Sex and the City-tjejerna på Bliss i ett avsnitt.
I alla fall. Det känns ungt, det har en humoristisk ton och det bygger på båda spabehandlingar man gör på salong samt produkter man kan köpa hem.
Exempel: Fatgirlslim – en avgiftande, cirkulationsökande, kroppsformande behandling som inkluderar torrborstning, applicering av grapefruktsolja som ska göra huden fast, en tångmask, upphettad inpackning samt en gnuggande insmorning med krämen ”Fatgirlslim” som ska minska måtten.
Med tanke på den raketfart som Dermaromes produkter sprider sig med över Sveriges span ser vi nog snart Bliss på hyllorna här hemma också. Då får vi hoppas att de svenska salongerna kommer ta mindre, vilket jag skulle tippa att de kommer göra. Det här är visserligen ett kul märke, om det är effektivt kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte testat än. Men, det känns dock inte som ett exklusivt highend-märke. Snarare ungt och kul. Ombord på kryssningsfartygen kostar en superkur som Fatgirlslim jag beskrev ovan cirka en tusenlapp för 75 minuters omvårdnad.
Andra exempel på produkter från Bliss: naked body butter, high intensity hand cream, fabulous foaming face wash, best of skintentions…det finns även ett par ”triple oxygen”-produkter, ansikts- och ögonkrämer, serum mm.