Produktbedömning

produktbedömning

Det drar sig mot årets slut. Häromdagen kom jag på att jag borde haft en ”adventskalender” med produkttips till julklappar, jag vill minnas att jag till och med har haft det något år, men känns lite sent nu…

Runt skrivbordet hopar sig produkter som väntar på att bli testade (ja på hyllan bakom mig också…), det är inte lätt att hinna med. Särskilt inte när jag vill vara seriös i mina utvärderingar och inte snabbtesta utan låta varje kräm, balm, spray eller toner får en ärlig chans och visa vad den går för.

I alla fall; jag ska försöka komma framåt på den här punkten, och först ut är sju produkter från Thémaé.

För att underlätta inte minst när det gäller att läsa produkttesterna, tänkte jag göra varje produktbedömning utifrån en ny mall hädanefter. Saknar ni någon punkt, hör bara av er!

  • Produktnamn och märke,
  • Syfte,
  • Ekologisk,
  • Eventuell certifiering/märkning,
  • Känsla,
  • Doft,
  • Effekt,
  • Sammantaget intryck,
  • Ca-pris/ml,
  • Betyg (skala 1-5).

Först kort om märket Thémaé.

Det här hudvårds- och spamärket är relativt nytt, det grundades 2007 av två fransmän vid namn Bertrand Thiery och Guillaume Lefèvre. Inspirationen och bakgrunden till produkterna kommer från te, och varje tesorts hälsofördelar; svart, grönt, vitt och rött (eller rooibos). Thémaé är det japanska ordet för förberedandet av själva tecermonin som där behandlas som en ren konstform. Innehållet bygger på teextrakt och källvatten, och utarbetat tillsammans med produkterna finns också olika sparitualer.

Produkterna används på spahotell både i Afrika (Marocko, Tunisien), Asien (Turkiet, Maldiverna, Filippinerna, Thailand, Sydkorea, Malaysia och Singapore), Mellanöstern(Dubai, Abu Dhabi och Saudiarabien) och Europa (Frankrike, Belgien, England – och Sverige).

Här i Sverige känner jag till två ställen som har det; Spa By Us och Elements Spa – båda i Stockholm. Jag har inte testat någon behandling med Thémaé – än!

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Spabanken på sociala medier